mandag, oktober 10, 2005

Strikkefestival

Et lille referat fra vores tur.

vi ankom fredag kl. 16.00 på Silkeborg vandrehjem, som ligger lige ned til gudenåen, vældig idyllisk..Der sad vi udenfor og strikkede, vejret var så dejligt og ikke spor kold, så vi kunne sidde der og strikke indtil vi skulle spise kl. 18.00, vi kendte jo ikke ret mange så kunne man jo sidde der og lære nogle at kende, mens man strikker.

Efter dejlig aftensmad, og jeg siger jer man skulle tro vi var på 5 stjernet hotel, det smagte fantastisk. Så var der jo adskilige af pigerne der forhandler garn, så der blev krammet og købt ind, jeg købte en ny omgang Kauni, den nye grønne, den er så flot. Og så købte jeg noget hjemmefarvet tyrkis uldgarn 200 g. det er så flot.. jeg købte også noget dejligt lyseblåt og mørkeblåt mohair garn til meget billige penge, ja man skal have en god rygrad hvis man skulle tage derfra uden at købe noget som helst garn.



Ja, så blev der jo strikket videre, men snakken om opskrifter o.s.v.

næste dag efter morgenmaden, var vi en tur ude og kigge på garnforretninger, jeg var nu kun I Filita, en dejlig forretning, det er godt der ikke er så langt til Silkeborg, for jeg så en model der, jeg er nødt til at strikke..

Efter frokost, havde vi workshops af forskelige arter, bla. I domino strik, og hvordan man laver kanter på sit strikketøj, hvordan man laver sine egne strikke markører og der var også en workshop I anden strikketeknik men jeg kan lige nu ikke huske navnet, jeg deltog i den med domino strik, det er vældig sjovt og jeg skal selvfølgelig have prøvet det noget mere af.

Resten af dagen gik jo så med mere snak, sammenlign af strikke opskrifter, køb af garn, og så strikkede vi selvfølgelig...

Søndag var jo hjemrejse dag, venskaberne blev pudset af og ja, det var sådan en oplevelse, men jeg er stadig vældig træt, så det er godt jeg har fri idag.

Jeg prøver at ligge et billede ind af alt det garn jeg har købt...

Ingen kommentarer: